Vrijheid

De vrijheid heeft twee wielen
Een zadel en een stuur
En hoeveel je er ook aan uitgeeft
Eigelijk kost ie nooit duur

Mijn fiets is een stoere
Flandrien in hart en ziel
Maar soms raakt hij wel eens moe
Van al mijn stomme gepiel

Ik kan nooit lekker vroeg vertrekken
Ben de weg geregeld kwijt
Maar het is vakantie
Dus eigelijk heb ik altijd wel tijd

Briek wil graag rijden
Door naar het eind van de kaart
Maar dan houd ik hem tegen
Na een paar uur wil ik koffie en taart

Mijn bagage hangt stevig
Geklemd aan zijn zwarte frame
Onderweg in m’n eentje
Maar ik voel me niet alleen

De vrijheid heeft twee wielen
M’n bed pomp ik vol met lucht
Ik kook op m’n kleine gasje
In de zachte avondlucht

Geef een reactie

